۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

کافه سپیده

از وقتی من این ماجراجویی نصفه نیمه رو شروع کردم همینجوری فرتی کافه است که به پستم میخوره . دیروز که برای یه کاری به میدون ولیعصر رفته بودم کاملا اتفاقی تو زیرزمین یه پاساژ کمی بالاتر از میدون به اسم کافه سپیده برخوردم ، البته الان دیگه هر جا پیاده روی میکنم چشمم رو خوب باز میکنم حتی داخل کوچه ها رو نگاه میکنم نکنه کافه ای باشه که من نبینم .دیروز میخواستم برم کافه هنر اما دیدم حالا که وقت زیاده با یه تیر ۲ نشون بزنیم . زیاده روی کنیم ۲ جا بریم .
کافه سپیده با صبحانه ویژه !
از میدون ولیعصر که بالاتر برین دست چپ خیابون بعد از زرتشت غربی تو یکی از زیرزمین ۲ تا کافه هست که یکیش کافه سپیده باشه . رو درش بزرگ و خوانا با رنگ قرمز نوشته No Smoking . باعث نگرانی بود . یه لحظه دودل بودم که نرم تو نکنه اکیدا و موکدا دود ممنوع باشه ، به ترس خودم غلبه کردم و رفتم و نشستم و ضد حال خوردم چون زیرسیگاری برام نیاوردن و شصتم خبردار شد که نکنه حدسم درست بود حتی برای کمک به فهموندن مطلب بسته سیگار رو گذاشتم رو میز ! به جاش یهو دیدم یه جرعه آبمیو داره به من نزدیک میشه ، واسه این میگم یه جرعه که ظرف حامل این یه قورت آب پرتقال نه لیوان بود نه استکان نه فنجان نه هیچ مشربه ای که من اسمش رو بدونم . اما چسبید و گلوم تازه شد .با خودم گفتم احتمالا قیمت ها یه سر و گردان از جاهای دیگه بالاتر باشه که بدبختانه بود . هنوز حسابی حواسم سر جاش نبود و داشتم دور و بر کافه رو دبد میزدم که دیدم ویتر یه شمع فسقلی روشن کرده رو میز من ! از این جهت توصیه جدی میکنم حتما با دوست جنس مخالف غیر سیگاریتون به اینجا یه سر بزنید که با وجود فال حافظ رو میز و شمع روشن فضا آماده و مهیاست که مخ طرف رو شخم بزنید . رو دیوار های کافه که از جنس شیشه باشه آب روان است ،در حد یه جور آبنما ، که به تلطیف فضا در جهت شخم ، بذر پاشی و آبیاری مغز همون دوست جنس مخالف غیر سیگاریتون کمک میکنه . چنین فضایی باعث میشه به همه دوستان نر خودم توصیه میکنم که به هیچ عنوان با یک گله نر مثل خودشون پا به کافه سپیده نذارن که اصلا و ابدا مناسب حالشون نیست . در عوض به این دوستان در پست بعدی کافه دیگه ای رو پیشنهاد میدم که جون میده واسه این مدل جمع ها .
منو محدود به قهوه ها ، چای و کیک ، بستنی ها و شیک ها میشه و خبری از هیچ نوع اسنک و غذای گرمی نیست . بستنی مخصوص سفارش دادم با آب هلو برای همراهم . آبمیوه که چنگی به دل نزد ولی بستنی بدک نبود با دو تا گردالو ( اسکوپ ) بستنی پرتقالی ، دو تا گردالوی دیگه بستنی توت فرنگی ، یه تیکه ویفر شکلاتی ، یه تیکه موز و چند تیکه آناناس . دیدم وقتی سیگار قدغن شده چای و قهوه نمی چسبه .
از لحاظ تنوع خوردنی ها خیلی کافه خاصی نیست ( صبحانه رو فاکتور میگیریم ) و نمیشه هیچ پیشنهاد شاخصی داد اما فضای خاصی داره و برای بعضی ها مناسب باید باشه !
موقعی که میخواستم صورتحساب رو پرداخت کنم بهشون گفتم وقتی اسم کافه میاد دیگه نباید بنویسن نو اسموکینگ ! و گرنه میشه کافی شاپ ، که دیدم یارو اشاره میکنه نه جناب اتاق اسموک جدا ست . جدا دارم کور میشم همون بغل کافه بوده اتاق کذایی . باید یه فکری به حال چشمام بکنم .

۱۵ نظر:

  1. ببین یه کافه بهت معرفی می کنم برو حالشو ببر... اگه احیانا توی لیستت نیست. کافه ژاندارک رفتی؟؟؟سیگار هم توش آزاده... همه چیز هم تیره س! خیلی نازه... کوچیک و جمع و جور... من خودم یه زمانی مارکو کافه! بودم... اما یه کافه خیلی خفن ههم هست که اومدم تهرون با هم و شاید همراه با اناث رفتیم...نظرت چیه؟؟ راستی تمدن و گودو و هنر و اینا هم هست ولی اونی که من میگم با هم بریم اسمش "لوتوس"ه... و اینکه یه کم هنری تر کافه ها رو دید بزن... داره کافه گردی هات شبیه هم میشه!!!

    پاسخحذف
  2. کافه مجنون هم به کافه هات اضافه کن! بعدش یه پولی هم برای تبلیغاتت هم بگیر! حالا کی جواب منو می ده نصف شب دارم کامنت می دم.؟؟؟!

    پاسخحذف
  3. خوشالم که اینجا رو پیدا کردم واقعا!
    پای ثابت کافه پست ها هستم!
    یادت نره آدرس کافه ها رو هم بنویسی
    سبک نوشتنتون راحت و خودمونیه
    لینک شدین
    البته با اجازه

    پاسخحذف
  4. بدنگذره ها!قدیما کارای دیگه ای هم داشتین!!!پولتم که زیادی شده انگار؟؟؟

    پاسخحذف
  5. به میم : کافه ژاندارک تو لیستم هست . تو خیابون ورشو بود فک کنم . و کافه لوتوس رو خوشحال می شم آدرسشو بم بدی .
    به امیر : تو مگه کار نداری نصفه شب کامنت میزاری ؟
    به نیکو : باعث افتخاره
    به جونو : :))
    به ناشناس : پولم زیاد نشده وقتم زیاد شده .

    پاسخحذف
  6. آهاااااان!!امیدوارم پولتم زیاد شه!
    ماکه بخیل نیستیم!!!
    بعدشم الان ذیگه وقت شخم زدن نیست مححصول خوبی نمیده!!!

    پاسخحذف
  7. سلام دوست خوبم :
    ممنون که سر می زنید و ببخشید که دیر به دیر می رسم خدمت برسم .
    حتما پس لازم شد به خاطر فضاش یک سری به این کافه بزنم ! ولی نه یا جنس مخالف ! چون اصلا دوست ندارم مخم شخم بخوره !
    ممنون بابت معرفی :)

    پاسخحذف
  8. ژاندارک که از اینور اگه بری تقاطع ایرانشهر و باغ طهران(خانه هنرمندان) میشه... اسم خیابون یادم نمونده!! همونه گمونم... بیسته ولی ها!! لوتوس رو با هم می بینیم.....

    پاسخحذف
  9. به ممورالبست : عزیز پس مواظب باش به کارای ویتر هاش نخندی .

    پاسخحذف
  10. سلاااام
    مرسی که منو می خونی
    من فیلم "زندگی زیباست" رو با صدای اصلی دارم . اگه می خوای فقط کافیه یه آدرس بدی تا برات پست کنم رفیق

    پاسخحذف
  11. man asheghe cafe gardi am boro cafe EL bad nist toogandhi vali hich vaght cafe ananas naro hata age didish

    پاسخحذف
  12. ما هم دچار سندروم سوئدي شديم ديگه مثل آدماي مازوخيستي از آزار و اذيت خوشمون مياد البته خوب اينم هيجان به سبك ايراني هست ديگه!
    راستش زياد وضع روحي خوب نبود با اين چيزايي كه ميبينم بالطبع نميتونم بنويسم
    مخلصيم.

    پاسخحذف
  13. سلام من خانی هستم مدیر کافه سپید و سیاه سابق(سپیدگاه)شعبه ولیعصر،تو یادداشتاتون یکبار خوندم که به کافه ما سر زدید که ما متوجه حضور انور جنابعالی نشدیم،انشاءالله اینبار که به ما افتخار دادید حتما خودتتون رو معرفی کنید تا ما رو خوشحال کنیددر ضمن همونطور که مطلعید کافه ما هم سیگار آزاد برخلاف کافه سپیده.

    پاسخحذف