۱۳۹۰ مهر ۹, شنبه

به بهانه او که آزادی را در زندگی اش معنا کرده بود.


پرده اول:
پریشب در ورزشگاه آزادی بودم (12000 نفری اش). کمتر از نیمی از ورزشگاه را هم دختران پر کرده بودند. ظاهرا که اسلام به خطر نیفتاد، امنیت ملی خدشه دار نشد و تبلیغی علیه نظام صورت نگرفت. اینها بکنار؛ فریاد ناسزا به آسمان بلند نشد، ناموس بازیکن و داور هم لرزانده نشد.

پرده دوم:
دیشب هم در ورزشگاه آزادی بودم (100 هزار نفری اش). چهل هزار تماشاچی مرد هم آمده بودند. باطنا که اسلام به خطر افتاد، امنیت ملی هم نگران خودش بود (شاهدش آنهمه سربازی که تماشاچیان را می پاییدند) و مطمئنا این جو تبلیغی علیه نظام بود. اینها بکنار؛ ناسزا اگر نمی دادی تماشاچی نبودی، ناموس بازیکن و داور هم کشک!

پرده سوم:
دانشگاه را تفکیک جنسیتی کرده اند. همانگونه که خیلی جاهای دیگر را قبلش کرده بودند و برای خیلی جاهای دیگر هم برنامه دارند. هدفشان را هم اسلامی کردن فضای دانشگاه اعلام کرده اند. گویا جوانان مملکت در دانشگاه به جای مغز های آماده، اندام های جنسی ای در انتظار هستند.

پرده چهارم:
نهال سحابی خودکشی کرده است. خودش در وبلاگش به وضوح عشق به بهنام را فریاد زده اما خانواده اش سریعا هیــــــــس می گویند. فرزندشان از درد عشق نجات داده با شکست های پی در پی کشتند. گویا عشق فرزندشان بجای غرور و افتخار عرق شرم بر پیشانیشان نشانده.

**************

پرده های نامرئی و مرئی زیادی در این مملکت دو جنس را از هم جدا کرده است. در نظر آقایان ورزشگاه رفتن مردانه است، دانشگاه رفتن لزوما برای دختران نیاز نیست، عشق ممنوع است. می گویند حضور زن در کنار مرد آرامش روانی دو جنس را از بین می برد و تفکیک و جداسازی و تفبیح رابطه، کرامت زن را حفظ می کند و او را تبدیل به یک کالای جنسی نمی کند. می گویند عشق نیست؛ هوس است. کور و کر شده در دام شیطان می اندازد.
این چه نگاهی است که در پی حفظ کرامت "انسانی" زن می گردد اما کارکرد جنسی آن را مقدم بر ارزش زیستی- اجتماعی اش می داند. این چه نگاهی ست که "ازدواج" سنت پیغمبرش است و عشق در آن ابزار شیطان می شود. این چه ترسی است که آنان از زن دارند؟ گویی زن، دیوی ست که دین و دنیای مرد را تباه می کند.
نه به گمان من این زن نیست که آنان را می ترساند. این عشق نیست که مردود شمرده می شود. "آزادی" است که هراسان شان می کند. "استقلال" است که بر ایشان سخت می آید. "کنترل" است که از دستشان گرفته می شود.

۲ نظر:

  1. آقا ما که گودرمون بلاک شده

    از همین‌جا پشتیبانی خود را از این پست شما اعلام می داریم

    پاسخحذف
  2. سلام... چی بگم ؟ ...
    راستی از دوستتون علک چه خبر؟

    پاسخحذف